FAQ
Contact
Hoe kan ik contact opnemen met ICON. Amsterdam?
Als je vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, we helpen je graag. Onze experts zijn 7 dagen per week beschikbaar om al je vragen te beantwoorden.
Contact: info@icon-amsterdam.com of klik hier
Hoe lang duurt het voordat ik antwoord krijg?
We streven er altijd naar om elke vraag binnen 48 uur te beantwoorden.
Bestellingen & Betaling
Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?
Je kunt betalen met Ideal, Paypal, Mastercard, Visa, Maestro, Google Pay, Apple Pay, Amex, Bancontact en Klarna.
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Helaas kunnen we de gegevens van je bestelling niet meer wijzigen nadat deze geplaatst is, omdat we je bestelling zo snel mogelijk verwerken en verpakken.
Past het artikel niet? Stuur het dan naar ons terug voor de juiste maat.
Ontvang ik een orderbevestiging?
Je ontvangt direct na het plaatsen van je bestelling een orderbevestiging per e-mail. Deze e-mail bevat het bestelnummer (bestaande uit 5 cijfers), het besteloverzicht en het verzendadres.
Ik heb onjuiste adresgegevens ingevuld, kan dit worden gewijzigd?
Helaas kunnen we de gegevens van je bestelling niet meer wijzigen nadat deze is geplaatst, omdat we je bestelling zo snel mogelijk verwerken en inpakken. Neem voor de zekerheid contact op met onze klantenservice om de oplossingen te bespreken.
Verzenden
Naar welke landen verzenden jullie?
Wij verzenden in NL & BE met DHL, voor de snelste en meest betrouwbare service. Voor 23:00 besteld = Volgende dag in huis! Gratis verzending voor bestellingen van vanaf €100
Wat is de levertijd?
Alle informatie over de verzendtijden en tarieven die wij hanteren kun je vinden op de volgende pagina: https://icon-amsterdam.com/pages/shipping
Wat zijn de verzendkosten?
Alle informatie over de verzendtijden en tarieven die wij hanteren kun je vinden op de volgende pagina: https://icon-amsterdam.com/pages/shipping
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Zodra je pakket is verzonden, sturen we je een e-mail met een Track en Trace. Hier kun je de status van je bestelling vinden en indien nodig aanvullende instructies geven aan de bezorgdienst.
Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat moet ik doen?
Heb je je bestelling niet ontvangen? Helaas! Na het plaatsen van je bestelling ontvang je een orderbevestiging met het ordernummer. Dezelfde dag wordt je bestelling verzonden. Hier ontvang je een e-mail met een track & trace om het pakket te volgen. Heb je deze mail niet ontvangen of is de status van je pakket onduidelijk?
Neem dan contact met ons op viainfo@icon-amsterdam.com.
Mijn Track & Trace geeft aan dat mijn bestelling is geretourneerd. Wat moet ik doen?
Neem contact met ons op via info@icon-amsterdam.com . Een van onze medewerkers van de klantenservice zal onderzoeken wat er is gebeurd en zo snel mogelijk met een oplossing komen.
Producten
Hoe vind ik de juiste maat?
We raden je aan om de maattabel op de productpagina te raadplegen. Je kunt deze vinden door te klikken op "maatzoeker", die zich direct onder de maatselector bevindt. Zo vind je de perfecte maat voor jou.
Het product of de maat die ik wil is niet op voorraad, wat nu?
Je kunt je e-mailadres achterlaten op de betreffende productpagina. Dit kun je doen door bij het kiezen van de maat op de knop 'Maat niet op voorraad?' te klikken. Zo krijg je automatisch bericht zodra het artikel weer op voorraad is.
Hoe wissel ik mijn vouchercode of cadeaubon in?
Om een tegoedbon in te wisselen kun je de tegoedboncode toevoegen in het eerste deel van de kassa. Nadat je dit hebt gedaan, wordt de waarde van de tegoedbon afgetrokken van het aankoopbedrag.
Retourneren en ruilen
Wat zijn de retourvoorwaarden?
Retourperiode
Wij hanteren een retourtermijn van 14 dagen waarbinnen de klant zijn of haar pakket zonder opgaaf van reden mag retourneren. Deze 14 dagen gaan in op het moment dat het pakket wordt ontvangen. Houd er rekening mee dat de retourzending binnen deze 14 dagen naar ons teruggestuurd moet worden.
Voorwaarden retourzending
Alle artikelen moeten aan ons worden geretourneerd in een ongedragen en ongewassen staat die geschikt is voor wederverkoop met de labels nog aan het artikel.
Verzendkosten worden niet vergoed.
Wat zijn de retourkosten?
Retourzendingen zijn op eigen kosten en afhankelijk van de koerier en het land van waaruit je het pakket terugstuurt.
Hoe kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?
Het ruilen of retourneren van een bestelling is heel eenvoudig.
Stuur binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling een e-mail naar info@icon-amsterdam.com waarin je aangeeft dat je één of meerdere producten wilt ruilen. Wij sturen je dan meteen de retourinstructies :)
Hoe lang duurt het om een product te ruilen?
Nadat je retourzending door ons magazijn is ontvangen, verwerken we je retourzending binnen 10 dagen. In de meeste gevallen wordt je ruilwens binnen enkele dagen uitgevoerd. Je ontvangt altijd een bevestigingsmail met een traceercode zodra je nieuwe bestelling is uitgevoerd.
Wat kan ik doen als mijn ruilproduct niet meer beschikbaar is?
Vraag onze klantenservice naar de mogelijkheden. We geven je een update over wanneer we verwachten het product te kunnen leveren. Als je je retourzending al hebt aangemaakt en het product is uitverkocht, nemen we contact met je op en zoeken we samen naar een oplossing.
Waar kan ik mijn bestelnummer vinden om mijn retour aan te melden?
Je bestelnummer vind je in de bevestigingsmail die je hebt ontvangen na het plaatsen van je bestelling. Dit is een code van vijf cijfers. Als je deze e-mail niet goed hebt ontvangen, helpt onze klantenservice je graag verder.
Wat moet ik doen als een product defect of beschadigd wordt geleverd?
Helaas komt het wel eens voor dat een product beschadigd raakt tijdens verzending of productie. We lossen dit natuurlijk graag met je op. Stuur een bericht naar info@icon-amsterdam.com met een foto van de klacht. Onze klantenservice zoekt samen met jou zo snel mogelijk naar een oplossing.
Wat moet ik doen als ik mijn bestelling buiten de retourtermijn wil retourneren?
Wij hanteren een retourtermijn van 14 dagen waarbinnen de klant zijn of haar pakket zonder opgaaf van reden mag retourneren. Deze 14 dagen gaan in op het moment dat het pakket wordt ontvangen. Houd er rekening mee dat de retourzending binnen deze 14 dagen naar ons teruggestuurd moet worden. Mocht dit onverhoopt niet lukken, dan bieden we je de mogelijkheid om het product om te ruilen voor een vervangend product of een tegoedbon. Vraag onze klantenservice naar de mogelijkheden.
Hoe lang duurt een terugbetaling?
We doen ons best om retourzendingen zo snel mogelijk te verwerken. Na ontvangst van je retourzending in ons magazijn verwerken we deze binnen 10 werkdagen. Op je track & trace die je bij je retourzending ontvangt, kun je zien wanneer het pakket bij ons is aangekomen. Vanaf dat moment gaan de 10 werkdagen in. Nadat de terugbetaling heeft plaatsgevonden, ontvang je hierover bericht. Houd er rekening mee dat het tot 3 dagen kan duren voordat de terugbetaling zichtbaar is op je bankrekening.
Pers & Carrière
Hoe kan ik contact met jullie opnemen voor persvragen?
Neem voor persvragen contact met ons op via press@icon-amsterdam.com.
Hoe kan ik contact met u opnemen voor vragen over mijn carrière?
Leuk om te horen dat je geïnteresseerd bent in werken bij ICON. Amsterdam! Stuur ons een bericht op careers@icon-amsterdam.com en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.